مقالات دانشگاهی
ضرر های پارک دامنه برای سئو سایت
ن : فرزانه ت : جمعه 23 تير 1402 ز : 16:43 | +

یک اشتباه رایج استفاده از دامنه های پارک شده است و دلیل اینکه چرا نباید دامنه دیگری را در سایت خود پارک کنید این است که URL و صفحات جداگانه نباید همزمان با چندین آدرس بالا باشند. در این صورت یکی از دامنه ها توسط گوگل رتبه بندی نمی شود. زیرا این دقیقا یک سایت کپی (محتوای تکراری! استفاده از دامنه های پارک شده به یکی از دلایل زیر است که هر کدام و راه حل آن را توضیح می دهیم:

پارک دامنه چیست؟
پارک دامنه به معنای ثبت دامنه و عدم استفاده فعال از آن برای ایجاد یک وب سایت است. به زبان ساده، وقتی دامنه ای را پارک می کنید، به این معنی است که آن را بدون ایجاد صفحات و محتوا نگه دارید. در Domain Park صفحه ای نمایش داده می شود که ممکن است حاوی تبلیغات، لینک های وابسته یا اطلاعات مختصری در مورد دامنه باشد. این صفحه پارکینگ را می توان به صورت سفارشی طراحی کرد یا از الگوهای پارکینگ دامنه استاندارد استفاده کرد.
اهداف پارک دامنه می تواند شامل موارد زیر باشد:

نگهداری دامنه: با پارک کردن دامنه، تضمین می شود که دامنه متعلق به شما و در دسترس است. به عبارت دیگر، به این ترتیب می‌توانید دامنه را برای استفاده در آینده معلق نگه دارید.

کسب درآمد: برخی از صاحبان دامنه سعی می کنند از طریق پارک های دامنه سود ایجاد کنند. آنها تبلیغات مربوطه را در صفحه پارکینگ قرار می دهند و اگر بازدیدکنندگان روی آن کلیک کنند، درآمد کسب می کنند.

فروش دامنه: پارک کردن دامنه می تواند راهی برای معرفی دامنه شما به خریداران بالقوه باشد. در صفحه پارکینگ می توانید اطلاعات مربوط به دامنه را نمایش دهید و در صورت تمایل برای فروش دامنه با شما تماس بگیرید. لازم به یادآوری است که پارک دامنه هیچ تاثیر مستقیمی بر ارتقای وب سایت ندارد و به صورت جداگانه برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو موثر نیست. در واقع برای بهبود سئو، بهینه سازی محتوا و ایجاد یک وب سایت فعال و با کیفیت بسیار مهم است.

تاثیر پارک دامنه بر سئو چیست؟
در مورد تاثیر پارک دامنه بر سئو، وضعیت متغیری دارد و به عوامل زیادی بستگی دارد. اگر دامنه ای را پارک کنید و فقط یک صفحه پارکینگ بدون محتوای اصلی در آن قرار دهید، تأثیر بدی در سئو خواهد داشت. این بدان معناست که موتورهای جستجو محتوای کم و مرتبط را در سایت شما پیدا نمی کنند و در نتیجه رتبه سایت شما در نتایج جستجو کاهش می یابد.

به عنوان مثال، اگر دامنه ای به نام «example.com» را پارک کنید و صفحه ای را با کلمات تبلیغاتی یا برخی لینک های نامربوط پارک کنید، احتمالاً تأثیر مثبتی بر سئو نخواهد داشت. اما در برخی موارد پارکینگ دامنه می تواند تاثیر مثبتی بر سئو داشته باشد. به عنوان مثال، اگر دامنه ای را کمپ کنید که در حال حاضر در حال استفاده است و محتوای مرتبط و ارزشمندی دارد، آن دامنه ممکن است همچنان در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد.

در این صورت با ایجاد یک صفحه مرتبط و با کیفیت در دامنه پارک شده می توانید از این مقدار در دامنه استفاده کنید و تاثیر مثبتی بر سئو سایت داشته باشید. به طور کلی برای تاثیر مثبت در سئو بهتر است از دامنه ها به صورت فعال و با محتوای مناسب برای کاربران استفاده کنید. پارک دامنه در برخی موارد می تواند موثر باشد، اما باید به خاطر داشت که محتوا و کیفیت محتوا همچنان نقش اصلی را در ارتقای وب سایت دارد.

مالک وب سایت می خواهد وب سایت او از چندین آدرس در دسترس باشد
این یک اشتباه بزرگ است! اگر می خواهید سایت شما با چندین آدرس بالا باشد، دامنه را پارک نکنید. شما باید 301 را تغییر مسیر دهید. صفحات خود را با دو آدرس نمایش ندهید. اگر آدرس دوم و سوم را وارد کردید به جای نمایش صفحه باید به آدرس اصلی منتقل شود.

صاحب وب سایت دامنه های فارسی خرید و همه آنها را در وب سایت خود پارک کرد تا رتبه را افزایش دهد
ربطی به رتبه نداره راهنمای تاثیر نام دامنه بر سئو را بخوانید. همچنین اگر کار کند همانطور که در بالا ذکر شد شما چندین نسخه از سایت خود ایجاد کرده اید و تمامی سایت های شما کپی شده اند. هر چه زودتر دامنه های اضافی را به جای پارک کردن، تغییر مسیر دهید و جلوی آن افکار آماتوری را بگیرید (که دامنه فارسی با کلمات کلیدی خریدید، در سایت خود پارک کنید و ارتقا دهید)!

صاحب وب سایت از یک سیستم مدیریت محتوا استفاده می کند که لزوماً دارای دو یا چند آدرس است (مانند پارک دامنه وبلاگ یا سیستم های همکاری در فروش).

در این صورت هیچ کاری نمی توان کرد. فقط باید خوش شانس باشید که دامنه شما توسط گوگل آدرس اصلی در نظر گرفته می شود. برای کمک به گوگل و موتورهای جستجو، در ابتدای راه اندازی وب سایت خود، باید مطالب خود را در وب سایت های دیگر منتشر کنید. و یک لینک قوی در دامنه خود ایجاد کنید.




به وبلاگ خود خوش امدید
ن : فرزانه ت : 0 0 ز : 0:0 | +
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...


صفحه قبل 1 صفحه بعد